Hvorfor er brand identitet vigtigt for din virksomhed?
Det siges, at et billede siger mere end tusinde ord
Godt design med stærkt relevant indhold, styrker din position.
Skræddersyet design og gennemtænkt funktionalitet
Rendyrket, ærlig og resultatorienteret tilgang
Tæt samarbejde omkring digital markedsføring
Hvordan bliver min virksomhed D-Mærket
Er din IT-sikkerhed og dataanvendelse optimal for din virksomhed?
Hos Ci-Tron kan vi hjælpe din virksomhed med at få D-Mærket, så din IT-sikkerhed og dataanvendelse er optimal og sikker. D-Mærket vil gøre virksomheder mere sikre, men mange har brug for hjælp til at få D-Mærket – Ci-Tron kan guide dig igennem det, enkelt og hurtigt!
Det nye D-mærke ordning, kan løfte din virksomheds omdømme og IT-sikkerhed
Hvad handler D-Mærket om
- Hvad er D-mærket?
- Hvem kan søge om D-mærket, og hvad er kriterierne?
- Hvordan kan din virksomhed skille sig ud med D-mærket?
- Hvordan får man D-Mærke stemplet
Din virksomhed kan drage fordel af og skille sig ud med det nye D-mærke
Arbejdet med IT-sikkerhed og ansvarlig brug af data giver økonomiske fordele. En undersøgelse (fra digitalsikkerhed.dk) viser, at 63 % mener, at deres virksomhed er blevet styrket ved at overholde databeskyttelseslovgivningen, og 8 % mener, at arbejdet med dataansvar som et konkurrenceparameter fører til øget omsætning.
Hvad er D-mærket?
Det er ubestrideligt, at der er et behov for at ændre det digitale ansvar, og i de seneste år er dette fokus steget eksponentielt. Vi har alle oplevet, at det er meget vigtigt at fokusere på ansvaret for dataanvendelse og it-sikkerhed.
Fra september 2021 har Danmark indført et D-mærke, som er et mærke, der skal styrke it-sikkerhed og ansvarlig dataanvendelse i virksomheder. Det er muligt for virksomheder at få mærket, ved at overholde nogle kriterier. D-mærket tydeliggør, hvilke virksomheder der viser digital ansvarlighed og dermed både giver forretningsmæssig værdi for virksomheden, sikkerhed for kunderne og skaber et stærkere digitalt Danmark.
Hvilke virksomheder kan kvalificere sig til D-mærket, og hvad er kriterierne?
Alle virksomheder kan ansøge om D-mærket, uanset om de er små eller store. For at kunne komme i betragtning skal virksomheden opfylde en række kriterier. Disse kriterier dækker områderne it-sikkerhed og datasikkerhed. Kriterierne afhænger dog af virksomhedens størrelse og dataforbrug.
Som nævnt er der nogle kriterier, som virksomheden skal opfylde for at få D-mærket.
Der er otte kriterier, som du bør være opmærksom på:
- Styring og forankring i ledelsen
- Awareness og sikker adfærd
- Teknisk it-sikkerhed
- Krav til leverandørers it-sikkerhed og ansvarlig dataanvendelse
- Transparens og kontrol med data
- Privacy og security by design og default
- Pålidelige algoritmer og AI
- Dataetik
Hvordan din virksomhed skiller sig ud på markedet med D-mærket?
D-mærket giver mange fordele, f.eks. styrker det din virksomheds omdømme og kan være en konkurrencefordel, og det viser ansvarlighed inden for IT-sektoren og datasikkerhed. Ifølge resultaterne af en undersøgelse (fra digitalsikkerhed.dk) mener 41 % af de adspurgte danske virksomheder, at datasikkerhedsniveauet er vigtigt for deres konkurrenceevne.
Indlejring og implementering af it-sikkerhed giver værdi i form af forbrugernes tillid. Og med denne gennemsigtighed i brugen af data følger derfor nøglen til konkurrenceparametre.
Vis digital troværdighed og skiller dig ud med D-mærket.
Hvordan får man D-Mark-mærket?
Det starter med at sende en registrering via e-mail til kontakt@d-mærket.dk. Herefter følger et par spørgsmål, som skal besvares. Derefter bliver virksomheden placeret i en gruppe og får tildelt sine kriterier.
Desuden skal virksomheden selv vurdere sig selv ved at besvare spørgsmål og har brug for forskellige kompetencer inden for it-sikkerhed og databeskyttelseslovgivning.
Når du har indsendt ansøgningen, begynder verifikationsprocessen. Her foretages der inspektioner. Og virksomheden skal sikre, at kriterierne og kravene er opfyldt.
Hvis du er interesseret i at få mere at vide om D-mærket eller har brug for hjælp til ansøgningsprocessen for D-mærket, er du velkommen til at kontakte os hos Ci-Tron.
Hvem har etableret D-mærket?
Dansk Industri, Dansk Erhverv, Dansk Industri, SMV Danmark og Forbrugerrådet.
Og støttes af Erhvervsstyrelsen og Dansk Industri Fonden.